3 Şubat 2009 Salı

Doğruluk Ekseni 17. Bölüm Özeti

Oğuz'un zor tercihi
Doğruluk Ekseni’nin yeni bölümünün konusu şöyle: Oğuz, Sinem’i düştüğü durumdan kurtarmak için elinden geleni yapmaktadır. Fakat Sinem kendince çözümler bulmaya çalıştıkça durum daha karmaşık bir hal almaktadır. Son olarak, Adalı ailesini tekrar bir araya toplar ve onlara şok kararını açıklar. Tüm aile Sinem’in bu kararından dolayı sarsılırken, Sinem, kendisini bekleyen kötü sürprizden habersizdir. Sırma ise Oğuz ve Sinem arasındaki bu gizlilik oyunundan sıkılmıştır ve kendince çok önemli kararlar alacaktır.
Oğuz, ya bildiği gerçekleri söyleyecektir ya da mutluluğunu bir başka bahara ertelemek zorunda kalacaktır.YapımcıMustafa KartalYönetmenTaner TunçOyuncularRahman Görede, Ayçin Tuyun, Devrim Parscan, Özer Tunca Yayın Günü ve Saati03 Şubat Salı 19:40

fragman için...



fragmanı indirmek için tıklayın

5 yorum:

siyahnc dedi ki...

(bu yorum alıntıdır..)
ela kardeşimiz diyor ki,

bu bölüm bence gerçekten iyi değildi. sinemin gerçekleri ismaile anlatması için bulunan şantaj çözümü işi germekten ziyade sıkıcı ve klişe bir hale getirmişti. hırsız adamın oğlunun diyalogları gerçekçilikten uzaktı. "babacım seni çok seviyorum, iyi babaların iyi çocukları olurmuş" filan filan. bu tarz sahneler ve tam da oturmayan hikayeler ne yazık ki kaliteyi düşürüyor.

her bölüm mü böyle yoksa bu bölümde mi böyleydi anlayamadım ama girizgah çok uzundu. uzun uzun konuşmalar bir film için bence birinci zaplanma gerekçesidir. dizi içinde zaten kurban gerekli mesajları güzel hikayelerle veriyor. girizgahlar ve bitişlerde ise bu kadar uzatılması yerine az ve öz ve vurucu birkaç cümle ile merak ve sürükleyicilik sağlanabilir.

sırma ve oğuz arasındaki sırdan kaynaklı ayrılığa giden yol daha sağlam verilebilirdi. ben olsam oğuzun yerinde sonunda ne olursa olsun sinemin sırrını sırma ile paylaşırdım. varsayalım ki paylaşamıyor madem sır uluorta nasıl konuşabiliyor, konuşabiliyorlar. insanlar duyulmasını istemedikleri sırları kendi başlarına iken bile dile getirmekten korkarlar. yerin kulağı vardır, görmedikleri bir kulak onu duyabilir diye... ya da oğuzun sırrına gerçekten sadık biri olduğunu duysaydık keşke. bir yerde dile gelseydi, sır emanetine asla ihanet etmeyeceği... biz de bilseydik ki oğuz emanete ihanet etmeyecek bir adam bu yüzden sinem izin vermedikçe bunu ne pahasına olursa olsun kimseye açık edemez diye... vs. vs. demek istediğim şu ana kadar olan gelişmelerde oğuzun bu sırrı saklamasına dair kuvvetli nedenlerini hissedemedim.

bilmiyorum acaba ben mi hissedemedim...

siyahnc dedi ki...

(bu yorum alıntıdır..)
karlıdağ abimiz diyor ki,

Cok hareketli ve can sıkıcı bir bolumdu bence. Yani tum bolum Sinem'in uzerinde duruldu.

Dogan: bu bolumde hep Ismail efendinin etrafinda dolasti. Iyi olmayi bence gercekten istiyor gibi insallah da olur. Goz seyirmesini cok guzel basariyor. Elinden yine sopa dusmedi . Maskeli çocukları görunce nasıl korktu garibim. Onur abiyi tebrik ediyorum perfromandindan dolayi

Sinem: Cok agladi bu bolumde. Acikcasi Zeynep ogretmeni Sinem'e tercih ettim bu bolumde. Birde Sevki icin neden agladigini bir anlasam. Kapali kara kutu gibi Sinem.

Hasim: Maasallah adeta para basiyor. "Yavrularim, canlarim benim" Sıdıka'da buldu kaynayi bakalim ne yapacak

Sirma: Bence yuzlugu vermekle cok dogru etti. Yani bende onun yerinde olsam coktan verirdim. Sirma'yi cok aglatiyorlar.

Yorumuma burda son veriyoriyom,

Selametle..........

siyahnc dedi ki...

(bu yorum alıntıdır..)
bamteli ablamız diyor ki,

Neresinden başlasam bilemedim.Açıkcası pek te güzel bir bölüm olmadı.

Tek güzel nokta Kurban amca nın bizlere verdiği o güzel nasihatlerdi.Olayları gerçekten başlangıç ve bitişini göz önünde bulundurarak hareket ediyor.Sabır ve imtihan dusturlarına cok guzel değinildi....

Bu bölüm neredeyse Sinemin durumuyla alakalı oldu.Zaman geçişlerinde sıkıntı vardı.Tek sıkıntı sanki Sinem...

Sırma ya gelince bu bölümde gerkçeten çok kaprisliydi.Bilmesi gerekirdi ki Oğuz ona herhangi bir hainlik veya sadakatsizlik yapmayacak.Buna rağmen çocuk oyuncağı gibi yüzüğü çıkarıp verdi...

Fikret in karısına da acıdım gerçketen yazık kıza da...

Halime bu sefer gerçkten bardağı taşırdı.Haketti.Boşuna dememişler huylu huyundan vazgeçmez diye...

Rabia yı çok takdir ettim.Ailesine sahip çıkan biri.Gecen bolumlerde her ne kadar negatif davransada yengesine...

Oğuz a gelince bu bölümde acıdım gerçekten herkes ona yüklendi.Napsın çocuk daha yine ne sinem e ne sırma ya yaranabildi....

Umarım gelecek bölümler daha iyi olur...

siyahnc dedi ki...

(bu yorum alıntıdır..)
turkis kardeşimiz diyor ki,

dizi çok yavaş ilerliyor
sırlar... gizemli olaylar... saklanan ve uzayan gerçekler...
insan sıkılıyor
ağızlarından her laf zar zor çıkıyor
oğuz neden sinem olayını sırmaya anlatmıyor hala...
kız tabi yanlış anlar sürekli beraberler
tamam güvenmeside lazım ama sürekli yaa....olmazki
hem sırmada oğuz kadar güvenilir biri ona bari söyleseler ne olur ki
ben sırmaya hak veriyorum
fikretinde ışılı bağ evine getirmesi saçmaydı üstelik bi de ertesi gün sabah erkenden karısınında oraya gitmesi...arada sırada gidilen yere gidesi tuttu

siyahnc dedi ki...

(bu yorum alıntıdır..)
yasmina kardeşimiz diyor ki,

Bu bölüm güzeldi ama çok da iyi sayılmazdı açıkçası... Bu iyi değil lafı kesinlikle oyunculara veya set ekibine değildir, hepsi her zamanki gibi iyiydiler ama dizideki bazı konular biraz fazla uzatıldı ve sıktı sanki
Mesela Işıl-Fikret konusu...Tam bitti kapandı bu konu diyoruz ama bu bölümde bir bakıyoruz yeniden başa dönmüşüz
Sinemin mevzusu da apayrı tabi...Herkesten saklama çabasını anlıyoruz da, elin tanımadığı adamı bile duyduğu halde hala annesine söylememesi, garip geldi
Sırma ise; bazıları ona kızıyor ama bence kız haklı artık Artık yeter canım, Oğuz'u ne zaman görse Sinem'in peşinden Sineem!! Sineeem!! diye bağırıyor...Gizli-saklı birşeyler konuşuyorlar ama Sırma gelince sus-pus...Tamam sır saklama işini anladık da Sırmaya da mı güvenmiyorlar? Bilmiyorum biraz düşününce Oğuz da haklı galiba diyorum (yani kötü bir amacı yok, sineme söz verdiği için, SIR olduğu için söylemiyor sonuçta ama...) Bu yüzden kendi nişanlısıyla arası bozuldu işte olacağı buydu...Bakalım bundan sonra söyleyecek mi?
Doğan'a gelince...O zaten apayrı bir sorun...Kelimenin tam anlamıyla KLİNİK VAKA kendisi Çözebilene helal olsun!!Bu bölümde sanki iyi birisiymiş gibi aileye konuşma yaptı bir de,hiç samimi gelmedi...Kurban Amca ne güzel ders vermeye çalıştı yine bu bölümde de, ama tabi anlayana...Maskeli çocuklardan nasıl da korktu ama Daha çoook vicdan azabı çekecek o! Zaten Sinem'in de hayatını mahfetti ( ya bu arada Sinem yakında delirebilir gibime geliyor hareketleri iyice tuhaflaştı, ikinci bir intihar girişiminde de bulundu zaten...Bir de bu bölümde ölen adamın arkasından benim yüzümden öldü diye bağırdı, ağladı falan...Çok kötü bir durumda yani...Hep o Doğan yüzünden ) Hee unutmadan, şu yeni gelen İsmail ile ilgili de: hani başka bir arkadaşımız da demiş ya yukarıda; ''neden bilmem ama sinir oldum'' diye.. ben de pek ısınamadım ona ya...aslında iyi birine de benziyor ama..ısınamadım işte! zaten Doğan da pek ısınamadı her gördüğü yerde güzel bir şekilde belli etti bunu neyse dalgayı bırakayım.. orda İsmail'i dövmesine de sinir oldum zaten çok haklıymış gibi bir de sürekli uyarıyor adamı,dövüyor
Sevda'yla Harun ne zaman gelecek acaba ya? Özledik onları da...Bahsedilmeye başlandığına göre gelirler herhalde yakında...
Hamza'nın Halime'ye haddini bildirip evden kovması iyi oldu. Gerçi onun akıllanacağını hiiç sanmıyorum ama...Bu arada Hamza Halime'yi tam evden atmaya kalktığında Sırma hastanedeydi ve bir adam onu içeriye çağırmıştı ama Hamza Halime'yi kapının önüne çıkarttığında atacakken Sırma da o anda kapıya geldi Yani bu ne hız anlamadım
neyse bu kadar yeter..
Selametle...